person holding smartphone
6.1.2021

Ilmainen ja toimiva chat ko­ti­si­vuil­le

Chat- palvelu ko­ti­si­vuil­le

Tässä ilmainen ja toimiva chat - ratkaisu yrityksen ko­ti­si­vuil­le

Säännöllisin välein julkaisen blogissani vinkkejä digitaaliseen markkinointiin ja tässä artikkelissa on kyse chat - palvelun asentamisesta kotisivuille

Miksi? Koko ajan kasvavassa määrin ihmiset haluavat olla yhteydessä viestein, ei soittamalla. Tahti tulee entisestään kiihtymään uusien sukupolvien "vallatessa alaa". Siksi kotisivuille tulee asentaa chat-palvelu.


Mikä parasta, se ei maksa mitää. Kerron tässä lyhyessä artikkelissa miten asennat kotisivuille chat-palvelun ja samalla vinkkaan sinulle siihen toimivan ratkaisun. Lue loppuun.


Voit auttaa asiakasta livenä, voit vastata askarruttaviin kysymyksiin heti, saat jaettua haluttua infoa kätevästi. Syntyy luottamusta ja kaupankäynti helpottuu.


Tästä asiasta voisi kirjoittaa vaikka kirjan, mutta mieluummin annan sinun tutustua työkaluihin ja tutkimuksiin itse. Chat- työkaluja on lukuisia, mutta esitelen toimivan & ilmaisen, kuten lupasin!


1. Tawk.to (linkki)


Tawk.to on ilmainen chat-palvelu, itse asiassa se on enemmän, kuin pelkkä chat. Paljon loistavia ominaisuuksia ja helppo asennus kotisivuille. Ja oikeasti ilmainen.


Voit rakentaa monista ominaisuuksista sinulle sopivan chattibotin. Keräät helposti tietoa asiakkaasta ja pystyt automatisoimaan valmiiksi paljon asioita. Tarjolla kattava analytiikka ja tie­to­jen­ke­ruu­jär­jes­tel­mä.

Ehdoton työkalu asiakaskokemuksen parantamiseen asia­kas­pal­ve­lu­nä­kö­kul­mas­ta. Pystyt myös lisämään myyntiä ja asia­kas­tyy­ty­väi­syyt­tä.


Voin auttaa sinua asentamaan chatin sivuillesi ja opastaa sen käytössä, jos et itse osaa. Chat-palvelulla on loistavia mahdollisuuksia lisätä asiakaskokemuksen avulla myös kauppojen määrää sekä keskikauppaa.

Katso alta keskeisimmät syyt miksi valita tawk.to chat-palvelu kotisivuille


Palveluun voidaan luoda monta käyttäjää ja käyttäjäryhmää. Eli voit hyödyntää yrityksessäsi eri toiminnoissa chattia eri tavoin. Tai vaihtoehtoisesti sivustolle voidaan luoda vaikka jokaiselle myyjälle oma profiili ja hyödyntää siten chattia kotisivuilla.


Chat- keskustelujen määrää ei ole rajoitettu mitenkään. Eli kyseessä ei ole siltä osin rajattu palvelu. Ja keskustelut arkistoidaan ja niitä voidaan hyödyntää kätevästi jatkossa monella tapaa.

Chat- palvelua voidaan personoida erinäköisin viestein ja toivotuksin. Samoin tunnistetaan kävijän sijainti sekä muuta oleellista käyttäjästä. 


Vaikka, et olisi läsnä, niin voit asettaa chatin palvelemaan asiakasta monin tavoin. Chat toimii yhdessä sinun sähköpostin kanssa, eli vaikka et olisi paikalla, niin chat toimii kotisivuilla.

Palvelua voidaan hyödyntää esimerkiksi niillä alasivuilla, jossa asiakas analytiikan avulla eniten tarvitsee apua, Eli palvelua voidaan räätälöidä hyvin monipuolisesti.


Chat toimii kaikilla laitteilla, voit käyttää sitä myös kännykällä. Saat muistutuksia ja tiedon, kun sivustollasi chattia käytetään. Eli voit olla aina läsnä.

Kyseisessä chat-palvelussa on lukuisia muitakin kehittyneitä ominaisuuksia, yllä olevassa listasa mainitsin ne joita peruskäytössä yleensä tarvitaan.

Mitä hyödyt chat-palvelusta kotisivuilla?

  • Saat asiakkaiden huomion ja voit kuljettaa asiakasta myyntipolulla tehokkaasti.
  • Asiakas voi kysyä lisätietoa haluamastaan palvelusta reaaliajassa & ja sinä pystyt auttamaan heti
  • Voit kerätä arvokasta asiakasdataa helpommin
  • Saat palautetta asiakkailta helpommin
  • Tarjoat parempaa palvelua ja kasvatat asia­kas­tyy­ty­väi­syyt­tä
  • Näet reaaliaikaista tietoa ja voit laittaa asiakkaalle viestiä itse
  • Voit tehdä lisämyyntiä & ehdottaa asiakkaalle erinäisiä asioita
  • Voi hyödyntää suoraan verkkokaupan ostovaiheessa
  • Tunnistat palaavat kävijät
  • Näet myös pyyhityn kirjoituksen halutessasi

Varmasti on muitakin hyötyjä chat-palvelusta kotisivuilla. Mahdollisuudet ovat rajattomat. Siksi chat-palvelu kannattaa asentaa kotisivuille ja aloittaa sen hyödyntäminen osana liiketoimintaa.


Miten tawk.to asen­ne­taan ko­ti­si­vuil­le?

Kyseisellä chat-palvelulla on valmiiksi rakennettuja asennusmoduleita yleisimmille verk­ko­si­vua­lus­toil­le, kuten WordPress, Weebly, Joomla yms. Lisäksi chat on asennettavissa myös apin kautta käytännössä mille tahansa sivustolle.


Tarvitsetko asennusapua chat-palvelu saamiseksi kotisivuille? Kysy rohkeasti, autan mielelläni..

Muita chat - pal­ve­lui­ta

Nykyään tarjonnassa on valtavasti kotisivuille tarkoitettuja chat-palveluita, joko ilmaisia tai maksullisia. Toi­min­nal­li­suuk­sis­sa on eroja. Joten on tärkeää miettiä omaan tarkoitukseen sopiva palvelu.


1. Elisa tarjoaa omaa palveluaan yrityksille. Palvelu on maksullinen.

2. Tidio - chat on kattava ja laadukas palvelu. Ilmaisversio ja maksullinen.


Haluatko lukea lisää chat - palveluiden ominaisuuksista? Jos näin niin tässä hyvä artikkeli.

Sami Elmeranta

Sami Elmeranta

Kaarinalainen isä, kaupungin hallituksen jäsen, kaupunginvaltuutettu  ja sekatyöläinen. Yrittäjyyden puolesta puhuja. Periksiantamaton asenne ja yhteistyökyky vievät minua eteenpäin. 

Yh­teys­tie­dot

Sami Elmeranta

050 346 0444

info@samielmeranta.fi

Katso vi­deoi­ta­ni